درباره استدلالی که برخی از شکاکان بیان داشتهاند باید گفت که آن استدلال مغالطه است. وجه مغالطه بودن آن بدینصورت روشن میشود که فیلسوفان و دانشمندان گذشته در استدلالهای سست و غلط خود خطا کردند و این دلیل نمیشود تا ما نیز در استدلالهای قوی خود خطا کنیم. بهبیاندیگر در این استدلال این پیشفرض وجود دارد که استدلال آوری همه فیلسوفان و دانشمندان از یک نوع بوده و براین مبنا بیانشده است که اگر در یکی خطا رخ داد پس در بقیه هم احتمال خطا وجود دارد. درحالیکه استدلال سست و استدلال قوی از یک نوع نیستند تا حکم یکی بر دیگری بار شود و این پیشفرضی بیدلیل است.